Nu har du siddet ved telefonen i en halv time. Du er stadig ikke kommet i tale med det der servicecenter, der sørger for at give din bil den undervognsbehandling, som du har planlagt, at den skal have. Du er ved at blive rigtig arrig. Du hører hele tiden, at du er nummer syv i køen og at du må forvente ti minutters ventetid. Men nu er der altså gået en halv time – og du er stadig nummer 7! Er det bare en telefonsvarer, du lytter til? Givetvis. Og så har du allerede fået et godt signal om, hvad det er for et servicecenter, du vil i kontakt med.
Et godt servicecenter
Du bør afslutte pinen ved at skulle høre den samme besked ind imellem den rædselsfulde musik. Du bør gå på nettet og finde et andet servicecenter. Det er nemlig nemt – og det går hurtigt. Du skriver bare: ”Undervognsbehandling på Fyn” og så får du adresser og telefonnumre frem. Du kan så vælge at ringe til et andet servicecenter. Det tager ikke mere end et minut. Og du vil helt sikkert finde et servicecenter, der kan give din bil den bedste undervognsbehandling i løbet af ganske få dage. Så: Lad være med at spilde tiden på at blive frustreret over at prøve at komme i kontakt med et servicecenter, der ikke har åbent. Eller som slet ikke eksisterer længere. Lad være med at blive sur over, at du måske skal køre en lidt anden vej hen til servicecenteret, som du får lavet en aftale med.
Masser af nedbør
Tænk på, at vi har haft meget nedbør her i løbet af foråret. Og ja, selvom regn ikke er det samme som sne og derfor ikke bliver det der mudrede sjask, som sprøjter op på bilens undervogn, så er regn og fugt generelt – lige så farligt for din bil, som sne og saltede/sandede veje er.
Ja, det kan godt være, at du skal vente en dag mere, end du har planlagt, på at få en aftale med et servicecenter. Det kan være irriterende og føre til forsinkelser i dit stramme program. Men her skal du så tænke på, at du gør det rigtige. Med tålmodighed kommer du nemlig langt: Du får din bil til den nødvendig undervognsbehandling. Du bevarer din bil i god og sikker stand. Og du får altså lige så god behandling af servicecenteret som alle de andre kunder. Forsinkelsen skyldes jo ikke, at de ikke vil servicere dig og din bil.
Travlt med at rustbeskytte
Deres personale har bare hamrende travlt, fordi alle vil have deres bil til rustbeskyttelse her inden sommeren for alvor begynder. Sommer betyder jo udflugter. Bilferier. Små ture med familien ud i landskabet. Glem ikke at også elbiler og hybridbiler skal undervognsbehandles!
Ja, du er måske lidt frustreret, hvis din planlægning ikke bliver overholdt. Men det må du altså finde dig i. Omvendt, så er det jo heller ikke utænkeligt, at servicecenteret ringer dig op og fortæller dig at du kan aflevere bilen til rustbeskyttelse en dag tidligere. Det er jo heller ikke altid, at deres planlægning holder. Kunder glemmer. Aflyser. Møder bare ikke op. Det kan blive din fordel.